На ці та інші питання редакція інтернет-видання «Новини Краматорського району» шукали відповіді у очільника Краматорської міської військової адміністрації Олександра Гончаренко.
Приводом для пошуку відповідей на вказані запитання стали коментарі в соціальних мережах від мешканців міста, які стверджують, що Олександр Гончаренко обіймає дві посади незаконно. За законом повинен був скласти повноваження міського голови. Також деякі мешканці Краматорська стверджують, що депутатський корпус мав бути начебто розпущений.
За відповідним коментарем редакція звернулась до начальника Краматорської міської військової адміністрації Олександра Гончаренко та самостійно вимушені біли вивчити відповідні Постанови Верховної Ради України.
За словами Олександра Гончаренко, він, та всі інші голови місцевих ВА, у яких поширені повноваження та вони здійснюють повноваження місцевих рад та виконавчих комітетів – працюють виключно згідно з законом і відповідно до тих Постанов, які були прийняті законодавцями.
Нагадаємо, що Указом президента України № 469/2022 від 04.07.2022 на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» утворено Краматорську міську військову адміністрацію, начальником якої, Розпорядженням № 121/2022-рп від цієї ж дати було призначено О. В. Гончаренко.
Трохи пізніше депутатським корпусом ВРУ було прийнято окрему Постанову №2542 «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Тобто, як бачимо, для повноважень начальників МВА Донеччини була прийнята окрема Постанова. Згідно до вказаної Постанови, повноваження начальників військових адміністрації було розширено.
Відповідно до вказаної нами норми, начальник Краматорської міської військової адміністрації здійснює повноваження Краматорської міської ради, її виконавчого комітету та Краматорської міської ради. Своєю чергою, повноваження депутатів міської ради не припинені.
«Крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану», здійснюють повноваження відповідних сільських, селищних, міських рад, їх виконавчих комітетів, відповідних сільських, селищних, міських голів.
Апарати Званівської, Комарської, Шахівської сільських, Великоновосілківської, Черкаської селищних, Бахмутської, Краматорської, Курахівської, Лиманської, Миколаївської, Святогірської, Сіверської, Соледарської, Часовоярської міських рад та їх виконавчих комітетів, інші виконавчі органи (з урахуванням абзацу третього пункту 1 частини другої статті 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”), комунальні підприємства, установи та організації відповідних територіальних громад підпорядковуються начальникам відповідних військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області»,-йдеться в тексті відповідної Постанови.
Редакція намагалася витлумачити цю ситуацію для наших читачів та відповісти на їхні запитання, враховуючи всі актуальні нормативні акти та документи. Про права та обов’язки депутатів місцевих рад кожен може ознайомитись сам, якщо ознайомиться зі ст.ст. 10 і 11 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».