Після журналістських звернень «Новин Краматорського району» Збройні Сили України розпочали облаштування антидронового захисту на стратегічних автошляхах Донеччини та Харківщини.
Після звернень журналістів видання «Новини Краматорського району» до Міністерства оборони України та на ім’я очільниці Уряду Юлії Свириденко, у Збройних Силах України повідомили про початок робіт із облаштування антидронового захисту на стратегічних автошляхах Донеччини та Харківщини.
Будемо вдячні саме вам, якщо підпишетеся на наш Telegram-канал «Новини Краматорського району» за посиланням ТУТ. Також, за бажання, ви можете підтримати нас фінансово за посиланням ТУТ. Обов’язково зазначте призначення платежу як «Благодійність». Будь-який внесок – 1, 2, 5 чи 10 – є цінною підтримкою для нас.
Як зазначено у відповіді Головного управління комунікацій ЗСУ, станом на вересень 2025 року на ділянці дороги Ізюм – Слов’янськ вже облаштовано 23% запланованого обсягу антидронових конструкцій, включно з інженерними сітками, які мають захистити рух транспорту від атак FPV-дронів. Роботи тривають і здійснюються силами визначених підрозділів Сил оборони України.
Водночас, на ділянці Слов’янськ – Барвінкове заплановано розпочати аналогічні заходи із захисту, що має створити єдиний безпечний коридор для військової та гуманітарної логістики між Харківською та Донецькою областями.
Координація між областями налагоджена
У ЗСУ підтвердили, що взаємодія між Харківською та Донецькою обласними військовими адміністраціями щодо безпеки ключових транспортних маршрутів уже налагоджена.
Зокрема, йдеться про узгоджені дії з моніторингу ситуації на дорогах, реагування на загрози з повітря та організацію прикриття маршрутів військовими засобами радіоелектронної боротьби (РЕБ).
Додаткові заходи протидії FPV-дронам
Як зазначається у відповіді військових, на ділянці траси (Ізюм – Кам’янка – Слов’янськ) вже розгорнуто роботу засобів РЕБ для радіоелектронного прикриття від FPV-дронів противника.
Окрім того, у співпраці з Донецькою обласною державною адміністрацією організовано додаткову закупівлю засобів радіоелектронної боротьби, які будуть передані підрозділам Сил оборони, задіяним у прикритті визначених населених пунктів.
Контекст: чому це важливо
У своїх попередніх публікаціях журналісти «Новин Краматорського району» неодноразово звертали увагу на зростання небезпеки від російських FPV-дронів, які атакують транспортні колони, гуманітарні вантажі та цивільні автомобілі на дорогах між Слов’янськом, Барвінковим та Ізюмом.
Саме тому редакція ініціювала інформаційне звернення до Міністерства оборони України та очільниці Уряду Юлії Свириденко із закликом створити антидроновий коридор для безпечного пересування мирного транспорту й підвищення ефективності евакуаційних маршрутів.
Подяка за реакцію
Редакція «Новин Краматорського району» дякує представникам Головного управління комунікацій Збройних Сил України, Міністерству оборони України та Уряду за оперативну реакцію на звернення і підтримку ініціатив, спрямованих на підвищення безпеки мешканців Донбасу та стабільне функціонування гуманітарних маршрутів у прифронтових районах.
Безпека доріг Донеччини — це не лише питання військової логістики, а й життя цивільних, які щодня долають ці шляхи, ризикуючи під ударами дронів.
Завдяки спільним зусиллям журналістів, влади та військових — цей ризик поступово зменшується.
Єдине, на що наразі варто звернути особливу увагу, — це напрямок облаштування антидронового коридору. Роботи необхідно проводити не з боку Ізюма у напрямку Слов’янська, а навпаки — від Семенівки через БЗС у напрямку Ізюма. Саме така послідовність робіт є більш доцільною з точки зору безпеки та оперативної логістики.
Нагадаємо, раніше ми писали про матеріал «Дві області — два підходи: як Харківська та Донецька ОВА відповіли на запит щодо антидронових коридорів». Також повідомляли, що відповіді Краматорської та Слов’янської МВА суперечать одна одній, адже обидві структури приписують виконання робіт різним громадам.
Крім того, ми інформували, що Слов’янська МВА фактично зняла з себе відповідальність за облаштування антидронового коридору.
Попри те, що кошти виділяються, а необхідні матеріали є, значна частина громад і доріг досі залишається без належного захисту. Обласна влада при цьому уникає чітких пояснень, перекладаючи відповідальність на військові підрозділи.



